
بهترین عطر برای بهار ، عطری است که تداعی کننده حس رشد ، تازگی و شادابی بهار باشد حسی که مشخصه این فصل است. خریداران هنگام خرید عطر برای بهار باید به خاطر داشته باشند که به دنبال بوهای سبک و تازه باشند. اکثر بوهای بهاری میتوانند به عنوان بویی رایج برای ماههای اولیه ی تابستان هم مورد استقاده قرارگیرند.عطر ها معمولا در سه کلاس می باشند : عطر هایی که به صورت گسترده در فروشگاههای مجازی و غیر مجازی موجودند، عطرهای شخصیت های معروف (سلبریتی) و عطر های پرستیژ( لوکس و گران) . عطر های پرستیژ گرانترین مدل از عطرها هستند و فقط در فروشگاه های به خصوص و فروشگاه های آنلاین موجود هستند. با این حال عطرهای خوب را میتوان در هر سه نوع پیدا کرد.ترکیبات ایده آل برای عطر بهاری بوهای علفی معمولا به عنوان بویی مکمل در عطر های بهاری استفاده میشوند. استوخودوس ، رز و شکوفه گیلاس هم معمولا در عطرهایی که مناسب آمریكا به فروشندگان منازل پیشنهاد مى كنند در هنگام بازدید منزلشان توسط یك مشترى، كیكى را براى پختن داخل فر قرار دهند انتشار بوى كیك در خانه و استشمام آن توسط خریدار، در تصمیم گیرى وى براى خرید خانه اثر مثبت مى گذارد و باعث مى شود وى قیمت بالایى براى خرید پیشنهاد دهد. عطرهایی که قبلاً تولید آن ها مرسوم بود، به طور کلی از استخراج مواد آروماتیک از منابع گیاهی و سپس تغلیظ آنها به دست می آمدند.در دهه ی1960پیشرفت بزرگی که اتفاق افتاد، ابداع روش هایی بود که با آن ها می شد همین مواد معطررا به روش مصنوعی و به صورت 100 درصد خالص تهیه کرد. سپس در دهه 1970 محققان دو اختراع عمده را انجام دادند، یکی بدست آوردن عطرهای شبیه به هم از منابع مختلف و دیگری ابداع روش هایی برای ترکیب کردن عطرهای مختلف بدون آسیب شیمیایی به آن ها و در نتیجه امکان نوآوری در تولید عطرها. همچنین امکان تجزیه شیمیایی عطرها و به دست تامین مواد معطر در صنعت عطر سازی میباشند. منابع این ترکیبات از قسمتهای مختلف گیاه میتواند باشد. یک گیاه بیش از یک ماده معطر میتواند داشته باشد، برای مثال دانه گشنیز نسبت به ساقه و برگ آن بوی کاملا متفاوتی دارد. برگهای نارنج، شکوفههای آن، و پوست میوه اش به ترتیب منابعی برای پتیتگرین (petitgrain)، اسانس بهار نارنج(neroli)، و روغن نارنج (orange oils) میباشند. ساخت عطرهایی که به فروش میرسند به متخصصین ترکیب عطرها سپرده میشود، کسانی که در این صنعت به عطر ساز یا پرفیومر (perfumer) معروف هستند. گاهی به آنها بعلت احساس خوب بویایی اشان و مهارتشان در ترکیب عطرها، نِز (Nez) که معادل فرانسوی کلمه (nose) یا بینی است گفته میشود. ساخت عطرها با راهنماییها و نظرات مشتریها و یا کارکنان یک عطرساز شروع میشود. مشتری یک عطر ساز یا کارکنانش، شامل خانههای مُد و شرکتهای بزرگ از صنایع مختلف میباشند. وخوشبوترند. این فكر از جهاتی غلط است. هر كسی میتواند با هزینهای اندك عطر مناسب خود را بخرد كه از آن راضی باشد. عطر یا ادكلن مرغوب و گرانقیمت هم خوب است اما وقتی با بدن شما سازگار نباشد، فایدهای ندارد.این شاید نكات مفیدی در این زمینه باشد. مطمئناً دیدگاه شما نسبت به استفاده از عطر و ادكلن عوض خواهد شد.چرا گفتیم سازگاری با بدن شما؟ عبارت دقیقتر «سازگاری با پوست شما»ست. باز هم بسیاری از مردم طرز استفاده غلطی از ادكلن و عطرها دارند: آنها را به لباس خود میزنند! نیدانم شاید عطرهایی مخصوص لباس هم وجود داشته باشد ولی مساله این است كه عطر باید روی پوست جواب بدهد. ما دكتر پوست نیستیم ولی به تجر\nبه بیشتر ما دریافتهایم كه پوست افراد با یكدیگر متفاوت است. شاید بوی بدن افراد مانند خطوط سرانگشتان خصوص همان فرد باشد. بنابر این هر عطری احتمال دارد روی پوست افراد مختلف، واكنشهای شیمیایی متفاوت و

[ سه شنبه 7 مهر 1394 ] [ 19:04 ] [ Kenny]